Sådana där telefonsvarare som ber en knappa in siffror för att välja olika val har jag inga problem med, även om det kan ta en evighet att komma fram. Idag mötte jag ett nytt system. Skulle ringa till Telia för att byta till abonnemanget Telia student. Trodde inte att telefonsamtalet skulle bli så avancerat…. Var samma automatiska röst som vanligt som svarade men nu ville hon att jag skulle säga vad jag ville, alltså inte knappa siffror. Jaha tänkte jag och sa så tydligt jag kunde: Byta till abbonnemang.
Då börjar hon blarra om Tela till vänner och Dygnet runt. Men hallå, det vat ju student jag ville ha!
Stämmer det, frågade tanten.
Nej, svarade jag.
Då blev hon lite sur och bad mig upprepa vad jag ville en gång till. Eftersom hon verkade lite trög förenklade jag lite och sa: Telia student. Då fattade hon inte alls och bad mig upprepa om och om igen. Då la jag på! Fick andas lite lugnande och gjorde sedan ett nytt försök. Den här gången sa jag bara: Skaffa abonnemang, och då fattade hon. Sen gick det bra hela vägen och väntetiden var endast två minuter. Man lär sig något nytt varje dag. Hoppas bara inte att de skaffar ett sådan här system på SOS.
– Hej, jag håller på att dö, hjälp mig!!!
– Jag uppfattade inte ditt meddelande, var vänlig och upprepa.
– Jag dör, jag dör!!!
– Jag uppfattade inte ditt meddelande var vänlig och upprepa.
– Öhhhh hiunkndsknduygsdsjn……..
Jaha, så kan det gå!
haha jag ringde med till telia om mitt hemma nummer! guuuud. haha man skämms ju nästan, fast man e själv, att prata så där. man måste nog få en bok om hur man ska säga för hur de ska förstå, men det är väl nåt… allt kan d einte uppfatta om det inte finns med i deras jäkla ordlista!